Merken voor de consument:

  • Artstone planter
  • TS Collection

De ontwikkeling van een product

Gepubliceerd op: 28 januari 2018

Jaarlijks introduceert Ter Steege honderden nieuwe producten, met name potterie voor huis en tuin. Maar voordat een nieuw product in de winkel ligt is Ter Steege al geruime tijd bezig met de ontwikkeling van dit ene product.

Het begint met een idee

De ontwikkeling van een nieuw product begint met een idee. Wij halen onze ideeën overal vandaan, op internationale beurzen, vanuit consumententrends en designtrends, bijvoorbeeld de trends vastgesteld door trendbureau EFSA. Maar ook in de winkel zelf ontstaan ideeën, bijvoorbeeld tijdens gesprekken met inkopers en winkeleigenaren.

De uitwerking van het idee

Vervolgens worden de ideeën uitgewerkt in een tekening, waarbij vorm, materiaal, structuur, kleur en commerciële haalbaarheid worden bepaald. Voor de ontwikkeling van het fysieke product selecteren onze inkopers de meest geschikte producent voor dit product, een product wat door een combinatie van vorm, materiaal en structuur en kleur, uniek is. Aan de hand van de tekening en de productspecificaties wordt een aantal monsters gemaakt.

Het eerste product

Wat begon als een idee wordt werkelijkheid zodra de monsters arriveren in ons logistiek centrum in Rijssen. Het product kan nu beoordeeld en getest worden. De kleurstelling wordt getoetst en eventueel worden vorm en structuur aangepast. Vervolgens vormt het product de basis voor een gehele serie, vaak bestaande uit bijvoorbeeld potten, vazen, planters en schalen.

De presentatie van het product

Wanneer gestart wordt met de productie van het nieuwe product, wat in veel gevallen zeer arbeidsintensief is door de grote hoeveelheid handwerk, starten we bij Ter Steege met het invullen van de commerciële presentatie van dit product aan inkopers en winkeleigenaren. Zij maken kennis met het product op één van de beurzen of bij een bezoek aan ons House of Inspiration. Ook wordt nagedacht over de presentatie van het product op de winkelvloer en wordt alle benodigde productdata vastgelegd.

Het eindproduct kan naar de winkel

Zodra het product ons logistiek centrum in Rijssen bereikt wordt het uitgeleverd aan de winkels die het product hebben opgenomen in hun collectie. Uiteindelijk, bijna 2 jaar na het ontstaan van het idee, ligt het product in de winkel en is het beschikbaar voor de consument.

De producten in de collectie van Ter Steege worden ontworpen in Nederland, Ter Steege levert uit voorraad vanuit het logistieke centrum in Rijssen.