Vazen voor droogbloemen

‘De droogbloem is niet langer het stoffige bloemstuk op de vensterbank van oma. In 2018 verschenen de eerste bloemstukken van pampasgras op hipsterbijeenkomsten, inmiddels nemen droogbloemen een significant deel van de verkoop van bloemen in beslag,’ publiceert het AD, op 18 december 2020.

Ons is deze trend ook niet onopgemerkt gebleven. Reden genoeg voor onze stylisten, om een aantal trends te ontwikkelen. Uiteraard met verkoopondersteunende content. Aansluitend geven we u ook nog een aantal verkoopargumenten mee. Goed om te weten! U kunt al deze trendy droogbloem vazen bekijken en bestellen in de speciaal ingerichte categorie op onze webshop.

Consumenten trends met droogbloemen

Wij hebben drie trends gecreëerd, speciaal gericht op vaasjes voor droogbloemen. Er is gekozen om de vaasjes te combineren met een neutrale basiscollectie gedroogde bloemen. Op deze manier komt het design van de vazen en het karakter van de trend goed naar voren. Daarbij geeft het u als groenspecialist de mogelijkheid stijlcombinaties verder uit te diepen, en te decoreren op een manier die uw persoonlijke doelgroep aanspreekt.

Romantic Soul
Vazen en potten van keramiek, in roze en roodtinten. Aangevuld met glazen bloemvazen uit de TS Glass collectie. Een stijl voor romantische zielen.

Easy Breeze
Rustgevende stijl met zacht blauwe kleuren en contrast vanuit donkerpaars en antraciet. Vazen van keramiek met bijzondere texturen.

Retro Chic
Een vleugje vintage en eigenwijs zien we in deze stijlvolle trend. Geglazuurde keramiek in okergeel met bruin. Durf te combineren met tableware van Sharon by Ter Steege!

Verkoopondersteunende content

Als adviserende leverancier helpen wij u graag met aantrekkelijke content. De content die u hier ziet, is zeer geschikt voor de promotie van ‘Vazen voor droogbloemen’, op webshops, websites en sociale mediakanalen. Wij delen deze speciale content dolgraag met onze retailers in de vorm van een mediakit inclusief vrijstaande beelden, social content en productdetails. Wilt u een ‘Vazen voor droogbloemen’ mediakit ontvangen? Mail Elke Rouweler via elker@tersteege.nl, en zij zal u verder helpen.

Verkoopargumenten

Als afsluiting willen we u nog een aantal argumenten en ideeën meegeven. Deze kunt u als retailer inzetten bij de verkoop van droogbloemen en bijpassende vazen.

  • Droogbloemen zijn duurzaam. Ze hebben geen water nodig, het is uiteraard een 100% natuurlijk product en ze gaan lang mee. Zo lang zelfs, dat de consument ze wel eens in een ander vaasje wil doen. Speel hier mee, maak hier gebruik van.
  • Droogbloemen zijn het gehele jaar verkrijgbaar. Door te spelen met verschillende vaasjes, zet je dezelfde droogbloemen steeds in een andere trend en seizoen neer.
  • Bied kant-en-klare trendcombinaties aan in de etalage of op de webshop. Presenteer ze als musthave meepakkers met een duidelijke arrangement prijs. De consument is gek op unieke eyecatchers die ze zonder extra handeling in het interieur kunnen plaatsen.
  • Droogbloemen zijn praktisch.  Groene vingers zijn niet nodig om droogbloemen te onderhouden. En wat betreft de styling, daar kunt u de consument natuurlijk bij helpen.
  • Communiceer de voordelen naar de consument. Droogbloemen zijn uniek, praktisch en duurzaam, trendy en stijlvol. Adviseer de consument welke vaas het beste bij een bepaalde trend en stijl.
  • Werk op maat. Vraag de consument welke trend bij hem past, en wat hij wil uitgeven. Maak een verrassende vaas-droogbloemcombinatie op maat.

Tip! Laat de consument zien hoe je eindeloos kunt mixen en matchen met één droogboeket in verschillende vaasjes. Verkoop de consument een basis droogbloemboeket waar hij het hele jaar mee door kan. Licht iedere maand een trendy combi uit. Gebruik steeds een selectie uit het basis droogboeket, in combinatie verschillende vaasjes. Dit stimuleert een verbintenis met uw klant, en bevordert upselling en crossselling. U kunt er zelfs een abonnement of spaaractie van maken. De eigenzinnige combinaties die u maakt, maken uw winkel uniek.